Monday, March 30, 2009

بهانه فروش و اجاره آپارتمان

 مردي كه به بهانه فروش و اجاره آپارتمان، شهروندان تهراني را فريب داده و پس از كلاهبرداري 200 ميليون توماني از آنها متواري شده بود، دستگير ش.سرهنگ خزايي، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران با اشاره به خبر دستگيري يك كلاهبردار فراري به «جام‌جم» گفت: چندي پيش، مردي به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران مراجعه و از صاحب يك مشاور املاك در ميدان نارنج شهرري به اتهام كلاهبرداري ميليوني شكايت كرد و به پليس گفت: قصد خريد آپارتماني در شهرري تهران را داشتم و براي همين هر روز به بنگاه‌هاي املاك مراجعه مي‌كردم، تا اين كه به بنگاه فريدون (مرد شياد)‌ رفتم و براي خريد آپارتماني، 30 ميليون تومان به او پرداختم، بنابراين قولنامه‌اي ميان ما منعقد شد تا پس از ثبت سند آپارتمان به نام من و پرداخت بقيه بدهي كليد آپارتمان را دريافت كنم، اما صاحب بنگاه مشاور املاك ــ فريدون ــ با گذشت 6 ماه، كليد آپارتمان و سند آن را تحويلم نداده بود كه بار ديگر به محل كارش رفتم و متوجه شدم او شب قبل، آن محل را تخليه كرده و متواري شده است.

به دنبال اين شكايت، پرونده‌اي تشكيل شد و ماموران تحقيقات ويژه‌اي را براي شناسايي مخفيگاه متهم فراري آغاز كردند.

تحقيقات پليسي ادامه داشت تا اين كه شهروندان ديگري هم به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران مراجعه و شكايت‌هاي مشابهي ارائه كردند.

ماموران با اطلاعاتي كه از شاكيان به دست آوردند، به چهره‌نگاري رايانه‌اي از مرد شياد پرداختند كه معلوم شد تصاوير رايانه‌اي با هم مطابقت دارد و مرد كلاهبردار همان فريدون،‌ متهم تحت تعقيب پليس است.

با افزايش شكايت‌ها، ماموران پاتوق‌هاي احتمالي مرد شياد را به طور نامحسوس زير نظر گرفتند كه مشخص شد وي در منزل يكي از اقوامش در يكي از محله‌هاي تهران پنهان شده است.

پايان فرار مرد شياد

سرهنگ خزايي ادامه داد: بنابراين، ماموران با هماهنگي قضايي شامگاه 15 آبان امسال به محل عزيمت كردند و موفق به دستگيري كلاهبردار فراري شدند و او را براي ادامه تحقيقات به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران انتقال دادند.

فريدون ــ متهم به كلاهبرداري ــ در بازجويي‌هاي پليسي دچار تناقض‌گويي‌هاي متعدد شد تا اين كه در مواجهه با شاكيان بناچار به كلاهبرداري از آنها اعتراف كرد.

اعتراف به كلاهبرداري 200 ميليون توماني

فريدون ــ متهم ــ در اظهاراتش به پليس گفت: 2 سال قبل، مغازه‌اي را در ميدان نارنج شهرري اجاره و آن محل را به بنگاه مشاوره املاك تبديل كردم و به اين ترتيب، متقاضيان خريد يا اجاره آپارتمان را فريب مي‌دادم و 2 تا 30 ميليون تومان از آنها مي‌گرفتم و براي جلب اعتماد مشتريان، قرارداد آپارتمان‌هاي خيالي را با آنها منعقد مي‌كردم و پس از چند ماه، به متقاضيان مي‌گفتم كه مالك آپارتمان از انجام معامله پشيمان شده يا هنوز از مسافرت خارج از كشور بازنگشته است بايد چند ماهي منتظر بمانند.

به اين ترتيب، با گفته‌هاي دروغين و فريب متقاضيان آپارتمان، 200 ميليون تومان كلاهبرداري كردم.

بنابراين گزارش، متهم كلاهبردار با قرار قانوني روانه زندان شد تا تحقيقات تكميلي از وي صورت گيرد. بازپرس دادسراي شهرري با دستور چاپ تصوير متهم بدون پوشاندن چهره در روزنامه از مردم خواست چنانچه از وي شكايتي دارند، به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران واقع در شهرري مراجعه كنند

شهرک غرب

کریم خان

No comments:

Post a Comment